feretik

feretik

feretik

feretik

مزیت های سفر به کویر


چه سالها در کویر زندگی کرده باشید و چه تصمیم سفر به کویر داشته باشید می دانید که بودن در کویر چه مزایایی برای انسان دارد اما آنچه که بیشتر از هرچیز ارزشمند است مزیتهایی است که کویر برای سلامتی انسان به ارمغان می آورد. در قرن نوزدهم پیش از آن که پزشکی مدرن وجود داشته باشد مردم اغلب به کشورهای متفاوتی سفر می کردند تا از آب و هوایی متفاوت مخصوصا گرم و خشک بهره ببرند.   در حالیکه آنها مانند امروزه از دلایل علمی آن اطلاع کاملی نداشتند اما سفر به کویر را برای بهبود سلامتی خود انتخاب می کردند. ما در اینجا ۵ مزیتی را که با سفر و اقامت در کویر به آن دست پیدا خواهید کرد به شما معرفی می کنیم.  

هوای بدون رطوبت

کمبود رطوبت در کویر به معنای کمبود قارچ و کپک های قارچی است. قارچ می تواند عامل اصلی عفونت های تنفسی باشد. بنابراین کسانی که مبتلا به بیماری های تنفسی هستند می توانند در این هوا راحت تر تنفس کنند. علاوه بر این کسانی که مبتلا به آرتروز هستند می توانند از این آب و هوا برای جلوگیری از تحریک این بیماری استفاده کنند چرا که هوای مرطوب یک عامل مضر برای این بیماری است. علاوه بر این آب و هوای خشک باعث تعریق و دفع سموم بدن نیز می شود.  

کیفیت بالای هوا

کویرها دارای تراکم جمعیت کمتری نسبت به سایر مناطق هستند در نتیجه آلودگی هوا نیز در این مناطق کمتر  است. چون گیاهان کویری از چرخه فصلی سایر مناطق پیروی نمی کنند باعث ایجاد آلرژی برای افراد حساس نخواهند شد. بنابراین افرادی که در فصل بهار در مناطق آب وهوایی دیگر متحمل حساسیت های سخت می شوند در کویر با این مشکل روبرو نخواهند شد.  

التیام زودتر زخم و عفونت

هوای خشک باعث می شود که وقتی زخم دارید، احتمال ابتلا به عفونت و رشد باکتری ها کمتر شود.  

نور خورشید

روزهای آفتابی همیشه با خود نشاط و شادی می آورند. طلوع خورشید حس خوبی را در انسان ایجاد می کند. اختلال عاطفی فصلی (SAD) وضعیتی است که توسط پزشکان تشخیص داده می شود و در فصول تاریک و سردتر اتفاق می افتد. در این فصل ها مردم بیشتر دچار افسردگی می شوند بنابراین برای بیرون آمدن از این شرایط باید مقابل نور خورشید قرار گیرند. همچنین تابش خورشید باعث فراهم شدن ویتامین D در بدن می شود. ویتامین D باعث کاهش افسردگی می شود. همینطور منجر به جذب کلسیم و قوی تر شدن استخوان ها و دندان ها و بهبود بینایی می شود.  

کاهش استرس

تراکم پایین جمعیت در کویر مزایای زیادی دارد. شلوغی و سرو صدا به خودی خود باعث ایجاد استرس می شود و استرس یکی از موانع پنهان رشد سلامتی انسان است اما آرامشی که در کویر وجود دارد این استرس و اضطراب را از بین می برد. علاوه بر این طلوع خورشید در یک صبح دل انگیز در کویر تاثیری مثبت و آرامشی روح بخش را با خود به همراه می آورد. عدم بارندگی هم باعث می شود تا فرصت زیادی برای پیاده روی داشته باشید و بتوانید تفریحات زیادی را در فضای وسیع کویر تجربه کنید و شادی زیادی را در وجود خود احساس کنید.

 منبع : mag.eravel.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.