feretik

feretik

feretik

feretik

از بین بردن علف های هرز بدون مواد شیمیایی

محققان موفق به تولید دستگاهی شدند که بدون استفاده از مواد شیمیایی می تواند علف های هرز را از بین ببرد.  ساخت دستگاهی که علف های هرز را از بین میبرد
علف های هرز به گروهی ازگیاهان گفته می شود که برخلاف میل ظاهری در مزرعه یا باغ رشد می کنند. ممکن است بوته هایی از گندم در مزعه جو دیده شود که به عنوان علف هرز حذف شوند هر چند که ارزش اقتصادی گندم از جو بیشتر باشد. گاهی علف های هرز به دلیل داشتن مقاومت بالا با روشهای معمولی مبارزه از بین نمی روند.

اغلب، علفهای هرز با گیاه زراعی همزمانی رسیدن دارند در نتیجه موقع برداشت محصول بذرشان مخلوط می شود و باعث بوجود آمدن مشکلات زیادی می شود.تفاوتی که بین خسارت علفهای هرز با آفات وامراض گیاهی وجود دارد عدم وجود آسیبهای ظاهری به صورت علائم بر روی گیاه مثل آفات و امراض می باشد.

روش های مبارزه با کنترل علف های هرز متفاوت هستند.مبارزه بیولوژیکی که در این روش علفهای هرز توسط حشره ها یا پاتوژن گیاهی استفاده می شود. روش دوم مبارزه شیمیایی است که در این روش مبارزه در عمل بیشترین قسمت از مبارزه با علفهای هرز را تشکیل می دهد. در این روش مبارزه ، از سموم شیمیایی یا علف کش ها برای کنترل علفهای هرز استفاده می کنند.

محققان موفق به تولید دستگاهی شدند که بدون استفاده از مواد شیمیایی می تواند علف های هرز را از بین ببرد.

این دستگاه برقی از ترکیب گرما و نور آبی انرژی بالا برای از بین بردن برگ ها و ریشه های گیاهان استفاده می کند.
نابودی علف های هرز
توقف رشد علف های هرز با دستگاه NatureZap

 

این فناوری جدید که نیچر زپ(NatureZap) نام دارد یک وسیله عصا مانند است که پرتوی متمرکزی از نور و گرما را منتشر می کند.

این وسیله جدید و جالب پوشش گیاهی ناخواسته مانند علف های هرز را هدف قرار می دهد. پایگاه نیروی هوایی ادواردز در جنوب کالیفرنیا در حال آزمایش این دستگاه به عنوان یک راه برای حذف علفهای هرز بدون استفاده از علف کش های سمی است.

این دستگاه برقی از ترکیب گرما و نور آبی انرژی بالا برای از بین بردن برگ ها و ریشه های گیاهان استفاده می کند.

گیاهانی که در معرض این پرتو قرار گرفته اند، در کمتر از سه روز می میرند.

جکسون، رئیس کمپانی سازنده این دستگاه از عملکرد آن رضایت کامل دارد و آزمایش آن را موفقیت آمیز اعلام کرده است. وی اعلام کرد که این دستگاه با موفقیت 70 تا 80 درصدی توانست گیاهان مزاحم را از بین ببرد و مانع رشد مجدد آنها شود. این پرتوها تا عمق 2 اینچی خاک نفوذ کرده و تنها علف های هرز و گیاهان بی مصرف و ناخواسته را از بین می برند و آسیبی به گیاهان مفید و سودمند نمی رسانند.

این شرکت که گلوبال نیبر (Global Neighbor) نام دارد تاکنون 900 هزار دلار برای توسعه این دستگاه بودجه جمع آوری کرده است.

این مدل نسخه دوم از NatureZap است. این شرکت قبلا نیز دستگاه های مشابهی را با همین نام به فروش رسانده که برای خشکاندن ریشه ها تنها از گرما و حرارت استفاده می کردند.

 
علف های هرز 
از بین بردن علف های هرز با دستگاه جدید
 علف های هرز
دستگاه از بین برنده علف های هرز
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.