feretik

feretik

feretik

feretik

خوشمزه ترین غذاهای ایتالیایی که باید در زمان شرکت در تور ایتالیا میل کنید

خوشمزه ترین غذاهای ایتالیایی که باید در زمان شرکت در تور ایتالیا میل کنید

لیست زیر شامل خوشمزه تزین غذاهای ایتالیا است. غذاهایی که توصیه می شود در صورت سفر یه این کشور آن ها را نوش جان کنید.

  

Pesto alla Genovese

واژه پستو از ریشه pestare به معنای خورد و یا تکه تکه کردن گرفته شده است. این غذا که ریشه آن به شهر بندری جنوا در جنوب ایتالیا باز می‌گردد، یک فاکتور مهم و اساسی به نام سادگی را با خود به همراه دارد و همین سادگی ان را به یک غذای استثنایی تبدیل کرده است. ترکیبات این غذای سنتی ایتالیا شامل ریحان، سیر، نمک دریا، پارمسان، آجیل کاج و روغن زیتون است. توصیه می شود این غذا را در مرکز شکل گیری آن یعنی Liguria مرکز منطقه جنوا تجربه کنید. با این وجود اگر در دیگر شهر های ایتالیا به سر می‌برید نیز بدون شک مکان مناسبی را خواهید یافت که این غذای خوشمزه ایتالیایی را برای شما سرو کند

 

Tiramisù

به احتمال بسیار زیاد، نام این دسر را پیش از این نیز شنیده اید. این دسر به قدری در میان علاقه مندان به غذاهای سنتی ایتالیا محبوب است که حتی بر سر اختراع آن میان چند شهر اختلاف نظر وجود داشته و هرکدام ادعا می‌کنند که سازنده آن هستند. با این وجود به احتمال بسیار زیاد، این خوراکی اولین بار در ونیز تهیه شده است. این دسر غنی که از ماسکارپونه، شکلات و قهوه و بیسکوئیت درست شده است، یک دسر چرب و لذیذ و البته دارای کالری بسیار بالا است. توصیه می‌شود این خوردنی را در زمان سفر به ونیز امتحان کنید. این خوردنی را از شیرینی فروشی ها گرفته تا رستوران های ونیز در انواع مختلفی خواهید یافت.

Risotto alla Milanese

در شمال ایتالیا بر خلاف جنوب، مردم علاقه بیشتری نسبت به خوردن برنج به جای ماکارونی دارند. این غذا که در میلان بسیار پر طرفدار است، سرشار از طعم و عطر شگفت انگیز زعفران می‌باشد. The Trattoria Milanese که یک رستوران بسیار قدیمی است و کار خود را از حدود سال 1933 آغاز کرده است و در مرکز بخش تاریخی میلان واقع شده است و سالیان درازی است که به تهیه غذاهای سنتی ایتالیایی برای مشتریان خود می‌باشد، بهنرین مکان برای تجربه این خوراکی خوشمزه است.

Tartufo nero

Norcia یا نورچا منطقه ای کوهستانی در در شرق اومبریا است . این منطقه محل یافتن نوعی قارچ تروفه معروف به تروفه سیاه است. گرچه بخش عظیمی از این ماده خوراکی به کشورهای دیگر اروپایی صادر می‌شود، ولی مقدار این ماده به قدری زیاد است که به حد کافی در خود ایتالیا نیز یافت شود. Tartufo nero نوعی اسپاگتی است که ماده تشکیل دهنده اصلی سس آن این نوع قارچ است.

Caponata

سیسیل یکی از مناظق ایتالیا است که بیشترین تنوع از غذاهای سنتی ایتالیایی را برای ارائه به هر گردشگری خواهد داشت. آرانچینی(توپ های برنج کوچک) ، گرانیتا (یخ خرد شده ، طعم دار) ، کاساتا (پنیر ریکوتا، پسته ، میوه های شیرین شده) ، pasta alla Norma (سس بابونه ، ریکوتا و چند ماده دیگر) ، pasta con e sarde (ماکارونی با ساردین) هم از غذاهای پر طرفدار این منطقه هستند، اما کاپوناتا که از بادمجان، گوجه، زیتون و سبزیجات تازه فصلی تهیه می‌شود چیز دیگری است. توصیه می شود حتماً در زمان سفر به ایتالیا از این شهر دیدن کنید و این غذا را نوش جان فرمایید.

منبع

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.